طلوع نمودن خورشيد از مغرب

طلوع نمودن خورشيد از مغرب

 

 

طلوع نمودن خورشيد از مغرب از چيزهاي عظيم و شگفت آوري است كه تمام زمين را در بر مي گيرد و اهل آن را سراسيمه و سرگردان مي نمايد.

به تحقيق خداوند عزوجل آن را نشانه اي براي نزديك شدن قيامت و اجل آن قرار داده است. و اين نشانه قابل تمييز از نشانه هاي ديگر قيامت كبري است زيرا آن در آسمان دنيا حادث مي گردد و تمام مردم آن را مي بينند و بعد از واقع شدن آن، در توبه بسته مي شود. اين سه نشانه آن را از ساير علامتها مشخص و تمييز مي گرداند. و اين فوق آنچه است كه حادث گرديده است زيرا كه عقلاء و خردمندان را به شگفتي مي اندازد.

دليل اينكه آن يكي از علامت هاي قيامت كبري است و با ظهور آن ديگر توبه قبول نمي گردد اين سخن الله تعالي مي باشد كه مي فرمايد:*يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آَيَاتِ رَبِّكَ لَا يَنْفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آَمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا*[6] «روزي كه بعضي از آيات پروردگارت بيايند كسي كه قبلاً ايمان نياورده يا در ايمان خويش عمل خيري را كسب نكرده ايمان آوردنش براي او هيچ نفعي ندارد.».

بخاري و مسلم از پيامبر روايت مي كنند كه فرمود:**لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا فَإِذَا طَلَعَتْ فَرَآهَا النَّاسُ آمَنُوا أَجْمَعُونَ فَذَلِكَ حِينَ لَا يَنْفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا** (قيامت برپا نمي گردد تا اينكه خورشيد از مغرب طلوع مي كند پس هنگامي كه مردم آن را ديدند همگي ايمان مي آورند در آن هنگام كسي كه قبلاً ايمان نياورده يا در ايمان خويش عمل نيكويي را كسب ننموده ايمانش براي او سودمند نمي باشد.) .

در صحيح مسلم از پيامبر- صلي الله عليه و سلم- روايت شده كه فرمود:**إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يَبْسُطُ يَدَهُ بِاللَّيْلِ لِيَتُوبَ مُسِيءُ النَّهَارِ وَيَبْسُطُ يَدَهُ بِالنَّهَارِ لِيَتُوبَ مُسِيءُ اللَّيْلِ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا** (همانا الله عزوجل دست خويش را در شب مي گستراند تا توبه كسي كه در روز گناه نموده را قبول نمايد و دست خويش را در روز مي گستراند تا توبه كسي كه در شب گناه نموده را قبول كند تا اينكه خورشيد از غرب طلوع مي كند.)

اين يكي از بزرگترين نشانه هاي قيامت كبري است كه خداوند آن را مقدمه اي براي روز قيامت قرار داده و حضور آن يادآور اين است كه بين قبول توبه و رد آن ديگر جدايي افتاده است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: طلوع خورشیدمغرب

تاريخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1396 | 1:58 AM | نویسنده : یونس |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب مغانشابو
  • وب موج سوار
  • وب آموزش ریاضی
  • وب بای شاپ